Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  تجهيزات اطفا حريق تجهيزات اطفا حريق

موضوغات عمومی

كپسول آتش نشاني مناسب منزل

كپسول آتش نشاني منزل ابزاري است كه مي تواند در صورت وقوع حريق و يا آتش سوزي در منزل، به شما كمك كتد تا به سرعت و بدون نياز به تماس با آتش نشاني، اقدامات لازم و اوليه را براي خاموش كردن حريق انجام دهيد. از اين رو وجود چنين كپسولي در هر واحد مسكوني، تجاري و يا اداري، ضروري است. اما شما در قدم اول بايد با كپسول هاي آتش نشاني مناسب منزل آشنا شده و بدانيد كه اين تجهيزات آتش نشاني ارزان داراي چه ويژگي هايي هستند. در نهايت نيز با نحوه كاركرد آن ها آشنا شويد. با ما همراه باشيد تا اطلاعات مفيدي را در خصوص كپسول آتش نشاني مناسب منزل در اختيار شما قرار دهيم.

معرفي كپسول آتش نشاني مناسب منزل


همانطور كه از نام اين تجهيزات اطفا حريق نيز پيدا است، منظور از كپسول آتش نشاني مناسب منزل، كپسول هاي آتش نشاني است كه مي توان از آن ها در واحدهاي مسكوني استفاده كرد. البته كه اين تجهيزات  در كنار تجهيزات اعلام حريق قابليت استفاده در محيط هاي تجاري مانند مغازه ها و فروشگاه هاي كوچك و يا دفاتر اداري با ابعاد كم را نيز دارند. با اين وجود، بهترين محل استفاده از آن ها، در منازل است. كپسول آتش نشاني مناسب منزل در واقع يك كپسول فشرده شده اي است كه درون آن مواد شيميايي مخصوصي وجود دارد.

اين مواد شيميايي مي توانند از گسترش آتش سوزي جلوگيري كرده و باعث خاموش شدن آتش شوند. شما مي توانيد از كپسول هاي آتش نشاني مناسب منزل در آشپزخانه ها، اتاق هاي خواب، پاركينگ ها و يا ساير نقاط منزل استفاده كنيد.

انواع مختلف كپسول آتش نشاني مناسب منزل


كپسول هاي آتش نشاني مناسب منزل، داراي مواد شيميايي متفاوتي بوده و از اين رو براي مبارزه با ماهيت بخصوصي از آتش، مناسب هستند. براي مثال برخي از كپسول هاي آتش نشاني مناسب منزل، جهت خاموش كردن آتش ناشي از چوب به كار مي آيند و برخي ديگر، مي توانند عملكرد بهتري را در مقابله با حريق مايعات داشته باشند. آشنايي پيدا كردن با انواع مختلف كپسول هاي آتش نشاني مناسب منزل، مي تواند به شما در انتخاب هرچه بهتر يك كپسول مطمئن كمك كند. كپسول هاي مناسب منزل عبارت اند از:

  • كپسول هاي پودري


اين مدل از كپسول هاي آتش نشاني، بهترين گزينه براي استفاده در منازل هستند. درون اين كپسول ها مواد پوردي شيميايي وجود دارد كه با اسپري آن ها روي آتش، مي توان از گسترش و شيوع آن جلوگيري كرد. با اين وجود به ياد داشته باشيد كه مواد شيميايي موجود در اين كپسول ها مي تواند به برخي از لوازم خانه آسيب زده و استفاده از آن قادر است تا شعاع ديد را كاهش دهد.

  • كپسول هاي آب


در اين كپسول هاي آتش نشاني مناسب منزل، آب غني شده با مواد افزودني وجود دارد. البته كه اين كپسول ها داراي تنوع كمتري بوده و تماس آن ها با سطح پوست، مي تواند باعث ايجاد سوزش و يا خارش شود.

  • كپسول هاي گازي


اين مدل از كپسول هاي آتش نشاني مناسب منزل، مي توانند با كاهش اكسيژن اطراف آتش، حريق را كنترل كند. كپسول هاي آتش نشاني گازي تميزتر از كپسول هاي آتش نشاني آب و يا پودري هستند. با اين وجود، گازهاي ساطع شده از آن ها بسيار سرد بوده و مي تواند منجر به سرمازدگي شود.

  • كپسول هاي فوم دار


كپسول آتش نشاني فوم دار نيز در دسته كپسول ها و تجهيزات آتش نشاني مناسب منزل هستند. اما ايراد اساسي آن ها اين است كه نمي توان از آن ها در مواجه با وسايل برقي و الكترونيكي استفاده كرد.

ويژگي هاي كپسول آتش نشاني مناسب منزل


در صورتي كه شما هم قصد خريد يك كپسول آتش نشاني براي منزل خود را داريد، در قدم اول لازم است تا با ويژگي هاي كپسول آتش نشاني مناسب منزل آشنا شويد تا بدين صورت دست به يك انتخاب دقيق بزنيد. برخي از مهمترين ويژگي هاي اين كپسول ها عبارت اند از:

  • سبك و قابل حمل بودن


كپسول آتش نشاني بايد وزن كمي داشته و در سايز و اندازه هاي كوچكي توليد شود. بدين صورت تمامي افراد حاضر در منزل مي توانند آن را به سادگي به محل آتش سوزي حمل كرده و از آن استفاده كنند.

  • قابل استفاده براي انواع آتش


بهترين كپسول آتش نشاني مناسب منزل، كپسول آتش نشاني اي است كه بتوان از آن براي خاموش كردن انواع حريق، مانند آتش سوزي مواد خشك، روغن، گاز و ... استفاده كرد. از اين رو در زمان خريد توجه داشته باشيد كه كپسول شما از چنين ويژگي اي برخوردار باشد.

  • ايمن


يكي ديگر از مهمترين ويژگي هاي كپسول آتش نشاني مناسب منزل، ايمن بودن آن است. مواد شيميايي كه در كپسول مورد نظر وجود دارد، نه تنها براي فردي كه قصد استفاده از آن در منزل را دارد بايد بي خطر باشد، بلكه نبايد به وسايل و لوازم موجود در منزل نيز آسيب بزند. در واقع چنين كپسولي بايد براي استفاده در منازل طراحي شده باشد و سلامتي و ايمني افراد حاضر در محيط را به خطر نياندازد.

  • ساده و آسان در استفاده


ويژگي مهم ديگري كه بايد در اين نقطه به آن اشاره كرد، سهولت در استفاده از كپسول است. استفاده از كپسول آتش نشاني مناسب منزل بايد ساده و آسان باشد و هيچ دشواري و پيچيدگي براي افراد نداشته باشد. در واقع هركسي بايد بتواند به راحتي از كپسول براي مقابله با آتش سوزي استفاده كند.

  • قابليت ذخيره سازي طولاني مدت


كپسول هاي آتش نشاني مناسب منزل بايد به گونه اي توليد و طراحي شده باشند كه بتوان آن ها را بدون وجود مشكل و يا خرابي، براي طولاني مدت نگهداري كرد.

قيمت مناسب


در كنار تمامي ويژگي هاي ياد شده، بايد قيمت مناسب كپسول آتش نشاني منزل را نيز اضافه كرد. به صورت كلي، به دليل حجم كمتر، كپسول هاي آتش نشاني منازل، قيمت پايين تري دارند. با اين وجود، لازم است تا در ابتدا نياز و شرايط خودتان را مشخص كرده تا بتوانيد مقرون به صرفه ترين قيمت براي كپسول مناسب منزل را پيدا كنيد.

خريد كپسول مناسب منزل با آژمان


در صورتي كه شما هم قصد داريد تا با خريد يك كپسول مناسب منزل، ايمني و اطمينان را براي خانواده خود به ارمغان بياوريد، مي توانيد از خدمات گسترده فروشگاه آژمان بهره مند شويد. شما هم اكنون مي توانيد با مراجعه به وب سايت تجهيزات آتشنشاني آژمان انواع مختلف كپسول هاي آتش نشاني مناسب منزل را مشاهده كرده و بهترين و مناسب ترين آن ها را براي خود خريداري كنيد.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1402/3/13 ساعت: ۲۰ توسط:fatemehe :